[O2] Pobór prądu, usypianie samochodu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kamill_w
    Classic
    • 2019
    • 2

    [O2] Pobór prądu, usypianie samochodu.

    Zamieszczone przez ahmed799
    Ja nic nie sprzedałem :diabelski_usmiech
    Podobno babcię chcesz... :diabelski_usmiech
  • kamill_w
    Classic
    • 2014
    • 1

    #2
    [O2] Pobór prądu, usypianie samochodu.

    Cześć!


    Sprawa wygląda następująco, była wymiana na Bolero. Gateway z E został wymieniony na 1K0907530 S. Jak sprawdzam pobór prądu bezpośrednio po zamknięciu samochodu pilotem, waha się pomiędzy 1-1.57 A. Po godzinie, gdzie auto powinno być w uśpieniu jest inaczej, od 0 przez kilka sekund do 1A do 1.5A.
    Jak odłączam klemę od akumulatora i wpinam się multimetrem, to i tak uruchamia się maxidot na blacie, pokazuje otwartą maskę. Pytanie: czy wtedy auto się wzbudza?

    Problemem było jak się domyślacie rozładowywanie akumulatora. Jak się teraz upewnię, że to nie będzie się powtarzać, zostawić auto na 2 dni bez jazdy? Bo potem są święta, będę jeździć (a powiedzmy od wieczora do dnia następnego około obiadu, auto startowało bez problemu, akumulator 77Ah 760A)

    Dzięki

    Komentarz

    • fooojciech
      Ambiente
      • 2013
      • 124

      #3
      Przerabiałem ten sam temat kiedyś , bo wjeżdżałem autem do garażu i zostawiałem po jeździe otwarte auto za każdym razem,i po jakimś czasie okazało się ,że mimo wymieniałem akumulator na nowy ,jakoś tak nie za bardzo żwawo kręcił ten akumulator , i wtedy postanowiłem sprawdzić czy gdzieś mi nie ucieka prąd , a mam standardowe radio stream mp3 ,i sprawdzałem pobór pradu na otwartym i zamkniętym samochodzie i na otwartym miał pobór z wyłączonymi odbiornikami okolo 1A-1,3A a kiedy zamykałem pilotem pobór wynosił najpierw przez okolo minuty jakies 500mA po czym spadał za chwile prąd praktycznie do około 30-50mA więc tak jak powinno być , i od tej pory zamykam zawsze zamek i jest ok. U Ciebie skoro pobór prądu po zamknięciu jest tak duży (no bo 1A lub więcej to jest dosyć duża upłynność) to musisz sprawdzić gdzie się podziewają te ampery ,najlepiej wyciągać bezpieczniki po kolei ze skrzynki i sprawdzać za każdym razem aż trafisz gdzie to tyle "ciągnie" , najlepsza i najszybsza metoda.W każdym bądź razie ponad 1Amper to zdecydowanie za duży pobór. A masz alarm czy nie? No bo on teź swoje bierze.

      Komentarz

      • Enriquez
        RS
        • 2009
        • 7685
        • Superb III (3V3)

        #4
        można też sprawdzić miliwoltomierzem jaka jest różnica potencjału na bezpieczniku
        stosując odpowiednią tabelkę można odczytać wartość prądu w obwodzie w mA
        tabelkę i sposób pomiaru znajdziecie w necie w tym pliku:
        VW Eos TB 27 07 11 Battery, Discharged, Diagnose for Excessive Static Current Draw



        zaleta jest taka, że nie trzeba wyjmować bezpieczników, a co za tym idzie ciągle uzbrajać i rozbrajać zamki - jedno podejście i przebadana cała skrzynka bezpieczników

        osobiście proponuję zacząć od tej skrzynki w komorze silnika i iść po schemacie dalej
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz

        • hyp
          Ambiente
          • 2013
          • 146
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Enriquez ciekawe podejście muszę to sprawdzić
          ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

          Komentarz

          Pracuję...